mockup_iphone_corlaer-1-496x1024
APP HUISARTSENIJ

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App store. Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

apple-appstore
Google-playstore
CONTACT

HUISARTSEN VAN DE NIJE VESTE

Oranjelaan 104
3862 CX Nijkerk
033-7210555

Spoed: 033-7210555 KIES 1

 

Spoedzorg buiten praktijkuren:

Huisartsenpost Meander Medisch Centrum Amersfoort:

085-7731100

De Huisartsenpost is alleen te bezoeken na het maken van een telefonische afspraak op 085-7731100.

OPENINGSTIJDEN

De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur.

CORONA

Heeft u last van griepverschijnselen zoals verkoudheid, hoesten of bent u ongerust? Heeft u vragen over het coronavirus? Raadpleeg voordat u de huisarts belt eerst de website van RIVM/Thuisarts.nl

Sinds 1 juni 2020 kan iedereen met milde klachten die mogelijk wijzen op het coronavirus, bellen naar het nummer 0800-1202 om een afspraak te maken voor een test bij de GGD. Het nummer is gratis en zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur.
Meer informatie vindt u op de websites van de Rijksoverheid en het RIVM.

Wanneer komt u in aanraking voor een test? Lees de informatie op Thuisarts.nl

 

SPREEKUUR

Kom niet naar de praktijk wanneer u verkouden bent of hoestklachten heeft. U kunt in dat geval de assistente bellen en met haar overleggen of het nodig is dat u op het spreekuur wordt gezien. Het kan ook zijn dat we u eerst vragen een corona test te doen bij de GGD.

Komt u wel op het spreekuur als u verkouden bent of hoestklachten heeft dan krijgt u bij binnenkomst een mondkapje van ons en wordt u gezien door een arts die beschermende materialen draagt.

AFSPRAAK MAKEN

Voor een bezoek aan de huisarts, de doktersassistente of de praktijkondersteuner kunt u op de volgende manieren een afspraak maken:

ONLINE WEBAGENDA

WEBAGENDA

Momenteel is het niet mogelijk om online een afspraak te maken.

TELEFONISCH

TELEFONISCH

Bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur op Tel. 033 - 721 05 55

BALIE HUISARTSEN

BALIE HUISARTSEN

Tussen 8.00 en 17.00 uur: Oranjelaan 104, 1e verdieping

APP HUISARTSENIJ

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

Tijdens de afspraak bij de huisarts kunt u 1 klacht bespreken Voor 2 klachten dient u een dubbele afspraak te maken. U kunt maximaal 2 klachten per keer bespreken.

U kunt een huisbezoek aanvragen als u niet in staat bent om naar de praktijk te komen. U kunt dan het beste voor 11.00 uur bellen. De bezoeken worden eind van de ochtend of eind van de middag afgelegd. Omdat er in de praktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn, vragen wij u om indien mogelijk naar de praktijk te komen.

Het komt steeds vaker voor dat mensen zonder opgaaf van reden niet op hun afspraak verschijnen. Wilt u uw afspraak tijdig, het liefst 24 uur van te voren, afbellen? Zo is er weer plek voor een andere patiënt. Wij kunnen u €15,00 per persoon per consult in rekening brengen als u zonder opgaaf van reden niet op uw afspraak verschijnt. Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Om gebruik te maken van onze online diensten kunt u gebruik maken van onze app HuisartseNij. Deze kunt u vinden in de Google play store en de Apple app store . Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. 

Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account in het patiëntenportaal activeren moet u zich eerst eenmalig identificeren bij de balie van de huisartsenpraktijk. Daarna kunt u gebruik maken van onze online dienstverlening.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

 

Kinderen onder de 16 jaar, dus tot en met 15 jaar, kunnen geen geen online account krijgen. 

De volgende situaties zijn van toepassing: 

  1. Voor kinderen jonger dan 12 jaar voeren de ouders of voogden die met het gezag zijn belast namens deze minderjarige alle patiëntenrechten uit, inclusief het inzagerecht;
  2. Een minderjarige van 12 tot 16 jaar oefent in principe zelf de patiëntenrechten uit. De met gezag belaste ouder(s) of voogd(en) hebben wél recht op informatie, voor zover die informatie relevant is voor het geven van toestemming voor een behandeling. Voor het verstrekken van een volledige elektronische afschrift of inzage in het dossier is toestemming van het kind noodzakelijk;
  3. Een minderjarige van 16 of 17 jaar oefent alle patiëntenrechten zelfstandig uit. De met gezag belaste ouder(s) of voogd(en) hebben zonder toestemming van de minderjarige geen recht op medische informatie. 
E-CONSULTS

Voor een bezoek aan de huisarts, de doktersassistente of de praktijkondersteuner kunt u op de volgende manieren een afspraak maken:

ONLINE WEBAGENDA

WEBAGENDA

Momenteel is het niet mogelijk om online een afspraak te maken.

APP HUISARTSENIJ

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

Om gebruik te maken van onze online diensten kunt u gebruik maken van onze app ‘HuisartseNij’. Deze kunt u vinden in de Google play store en de Apple app store . Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. 

Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account in het patiëntenportaal activeren moet u zich eerst eenmalig identificeren bij de balie van de huisartsenpraktijk. Daarna kunt u gebruik maken van onze online dienstverlening.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt. Als u een vraag wilt stellen voor een ander, bijvoorbeeld uw kind, dan graag een online account aanmaken voor uw zoon of dochter. Zo komt de informatie niet in uw dossier terecht maar in het dossier van diegene die het betreft.

Online Afspraak maken

Momenteel hebben wij het online maken van afspraken uitgeschakeld. In verband met het corona virus willen wij aan de telefoon een inschatting maken van uw klachten voordat u op het spreekuur ingepland wordt.

HERHAALRECEPT AANVRAGEN

ONLINE HERHAALRECEPT

24 uur per dag beschikbaar. Let op: Voor Online diensten moet u zich eenmalig aanmelden.

RECEPTENLIJN

RECEPTENLIJN

24 uur per dag bereikbaar op 033 - 721 05 60

BRIEVENBUS HUISARTSEN

Alleen het etiket medicijndoosje in de brievenbus: Oranjelaan 104, 3862 CX Nijkerk

APP HUISARTSENIJ

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

Om gebruik te maken van onze online diensten kunt u gebruik maken van onze app ‘HuisartseNij’ . Deze kunt u vinden in de Google play store en de Apple app store . Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier.

Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account in het patiëntenportaal activeren moet u zich eerst identificeren. Dit kan u doen door langs te komen aan de balie van de huisartsenpraktijk of telefonisch door een aantal vragen te beantwoorden. Daarna kunt u gebruik maken van onze online dienstverlening.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

Momenteel hebben wij het online maken van afspraken uitgeschakeld. In verband met het corona virus willen wij aan de telefoon een inschatting maken van uw klachten voordat u op het spreekuur ingepland wordt.

HUISARTSEN
null

C.A.M. VAN KREVEL

null

L.L. KLEIJER

null

M.J. TERKEN

null

J.J. VAN DAALEN

null

 A.C.  VISSER

null

J.RENOOIJ

null

I.L.T. HESP

null

W. KARS

null

J.S. De GRAAF

De Huisartsen van de Nije Veste bestaan uit vier nauw met elkaar samenwerkende huisartsenteams;

  • Mevrouw Visser en mevrouw Renooij
  • Mevrouw Hesp, de heer Kars en mevrouw de Graaf
  • Mevrouw van Krevel en mevrouw Kleijer
  • Mevrouw Terken en de heer van Daalen

U heeft als patiënt uw eigen huisartsen waar u voor de dagelijkse huisartsenzorg terecht kunt. Bij afwezigheid van uw eigen huisarts kunt u bij een andere huisarts terecht.

Huisarts Spreekuur
Mevrouw Visser (BIG: 19061266001) maandagochtend 1 x 2 weken, dinsdag, donderdag, vrijdag
Mevrouw Renooij (BIG: 09056096401) maandag, dinsdagochtend, woensdag en donderdag
Mevrouw Kleijer (BIG: 99057676601) maandag, donderdag en vrijdag
Mevrouw van Krevel (BIG: 59045762301) maandagochtend 1 x 2 weken, dinsdag, woensdag, vrijdag
Mevrouw Hesp (BIG: 59048991601) dinsdag, donderdag en vrijdag
De heer Kars (BIG: 29060451401) maandag, dinsdagochtend, woensdag, vrijdag
Mevrouw Terken (BIG: 19061427901) maandag, dinsdag en donderdag
De heer van Daalen (BIG:  09020542801) maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag
Mevrouw de Graaf (BIG: 19061295901) maandagochtend, donderdagochtend
TEAM
null

ESTHER

KERSBERGEN

POH GGZ

null

ESTHER

ROOIJAKKERS

POH GGZ

null

ROELIENE

VERKERK

POH GGZ

null

ALINDE

VAN DEN BORN

PRAKTIJKMANAGER

null

JACOLINE

MULDER

POH-S

null

JESSICA

CIRKEL

POH-S

null

JOSINE

MOES

POH-S

null

EVITA

VAN DEN BERG

POH-S

null

YVONNE
VAN VLERKEN
DOKTERSASSISTENTE

null

VANESSA
BERKHOUT
DOKTERSASSISTENTE

null

MINKA
WALLET
DOKTERSASSISTENTE

null

GEA
VAN DEN HAM
DOKTERSASSISTENTE

null

SIMONE
VAN DER VLIET
DOKTERSASSISTENTE

null

BERNICE
KUIJT
DOKTERSASSISTENTE

null

MARLIES
VAN ZANTEN
DOKTERSASSISTENTE

null

LIESBETH
VAN ESVELD
DOKTERSASSISTENTE

null

RIANNE
VAN CAPPELLE
DOKTERSASSISTENTE

null

JOLANDA
MICHIELSEN
DOKTERSASSISTENTE

null

GERDA
VAN DE VIS
DOKTERSASSISTENTE

ZORGAANBOD

Voor de volgende onderzoeken of ingrepen kunt u bij ons terecht. Op Thuisarts.nl kunt u ook meer informatie vinden.

HART EN VATEN

HART- EN VAAT- AANDOENINGEN

Informatie over hartfilm (ECG), cardiac event recording (CAR), vaatonderzoek, spreekuur hart- en vaat ziekten, stoppen met roken.

DIABETES

DIABETES

Informatie over diabetes ketenzorg, spreekuur diabetes.

LONGAANDOENINGEN

LONGAANDOENINGEN

Informatie over longzorg Nijkerk, longfunctieonderzoek, spreekuur chronische longziekten.

INGREPEN

(CHIRURGISCHE) INGREPEN

Informatie over kleine chirurgische ingrepen, sterilisatie, spiraal plaatsen.

ONDERZOEKEN

AANVULLENDE ONDERZOEKEN

Informatie over bloed prikken, röntgenfoto & echo.

null

SPREEKUUR POH-S & POH-GGZ

POH-S & POH-GGZ

Informatie over spreekuur praktijkondersteuner somatiek (POH-S) & praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg (POH-GGZ).

null

SPREEKUUR ASSISTENTEN

SPREEKUUR ASSISTENTEN

Informatie over wratten aanstippen, oren uitspuiten, urine-onderzoek.

HART- EN VAATAANDOENINGEN

Voor het maken van een hartfilmpje krijgt u een afspraak bij de doktersassistente. Zij plakt hiervoor elektroden op uw huid die de activiteit van het hart registreert. Uit het hartfilmpje is veel informatie te krijgen over de werking van de hartspier. Voor het bespreken van de uitkomst van het hartfilmpje krijgt u een vervolgafspraak bij uw huisarts.

Dit onderzoek is bedoeld om hartritmestoornissen te registreren op momenten dat u er last van heeft. U krijgt een afspraak bij de doktersassistente voor alle instructies. U krijgt een kastje in bruikleen dat met electrodes aan uw huid bevestigd wordt. Deze registreren uw hartactie. U houdt uw klachten bij met behulp van een klachtendagboek. Na maximaal 13 dagen levert u het weer in. De registraties worden door de cardiologen van het Meander Medisch Centrum beoordeeld, waarna uw huisarts de uitslag ontvangt. U bespreekt de uitslag met uw huisarts.

U krijgt een vaatonderzoek van de benen als er een vermoeden is van vernauwing van de bloedvaten in de benen. U maakt hiervoor een afspraak bij de assistente. Met een echoapparaat worden de bloedvaten bij de enkels opgezocht en door middel van ultrageluid (echo) wordt de bloedstroom hoorbaar gemaakt. Vervolgens wordt de bloeddrukband om de onderbenen bevestigd en om beurten opgepompt. Het oppompen van de banden kan wat pijnlijk zijn. Hetzelfde gebeurt bij beide bovenarmen. Voor het bespreken van de uitslag maakt u een afspraak bij uw huisarts.

Om risicofactoren voor hart- en vaatziekten in kaart te brengen is een speciaal spreekuur ontwikkeld. Risicofactoren zijn met name hoge bloeddruk, roken, suikerziekte, hoog cholesterol, overgewicht, weinig bewegen en het voorkomen van hart- en vaatziekten in de familie. U kunt hiervoor terecht bij uw huisarts of praktijkondersteuner. Wanneer blijkt dat u een verhoogd risico heeft komt u in aanmerking voor behandeling. De praktijkondersteuner is hiervoor speciaal opgeleid. De begeleiding bestaat uit een driemaandelijkse controle bij de praktijkondersteuner en een jaarcontrole bij uw huisarts.

Bespreekt u uw voornemen om te stoppen met roken eerst met uw huisarts. Wanneer u intensieve begeleiding en eventuele ondersteuning met medicijnen wenst, kan het zijn dat de huisarts u verwijst naar de praktijkondersteuner. Voor meer informatie omtrent stoppen met roken en ondersteunende medicijnen kunt u alvast kijken op de website www.stivoro.nl. Of u leest de patiënten informatiebrieven rondom Stoppen met roken

DIABETES

Naar verwachting zal het aantal mensen met diabetes mellitus type 2 in de toekomst snel toenemen. Om de aandoening beter in kaart te brengen en beter te behandelen is een speciaal zorgprogramma ontwikkeld. Dit betekent dat alle betrokken medewerkers intensief samenwerken voor het beste resultaat. Het gaat dan om uw huisarts en praktijkondersteuner diabetes, de internist, diëtist, podotherapeut en oogarts. Ook de Huisartsen van de Nije Veste nemen deel aan dit zogenaamde ketenzorgprogramma.

Patiënten met diabetes mellitus type 2 (‘suikerziekte’) bezoeken op regelmatige basis de praktijkondersteuner chronische ziekte, meestal elke drie maanden. Zij controleert uw bloedsuiker, geeft adviezen en verwijst u zo nodig door naar andere hulpverleners zoals de oogarts, dietist of podotherpaeut. Zij bespreekt met u de benodigde medicatie en schrijft die voor na akkoord van uw huisarts. Jaarlijks komt u bij uw huisarts op het spreekuur voor controle van de bloedvaten en het bespreken van uw gezondheid.

LONGAANDOENINGEN

Longzorg Nijkerk is een uniek samenwerkingsverband tussen longarts, huisarts, apotheek en alle overige zorgverleners op het gebied van astma of COPD. Het doel is om betere zorg aan patiënten met een longaandoening te geven door onder andere snellere diagnostiek en een betere samenwerking te realiseren. Deze nieuwe opzet voor longzorg geldt voor alle mensen met de diagnose COPD en/of astma of het vermoeden daarvan, die ingeschreven staan bij één van de Nijkerkse huisartsenpraktijken. De zorg wordt vergoed.

Wat houdt het project Longzorg Nijkerk in?

  1. Diagnostiek in Gezondheidscentrum Corlaer
    Patiënten met een (vermoeden van) een longaandoening krijgen een uitgebreide longfunctietest in Gezondheidscentrum Corlaer in de zogenaamde bodybox. Dit is een glazen cabine (soort telefooncel) waarmee specialistisch longfunctieonderzoek wordt uitgevoerd. Dit zorgt voor een exacte diagnose waardoor in een vroeg stadium de juiste begeleiding en medicijnen gestart kan worden. De longarts bespreekt met u de uitslag van de bodybox en adviseert uw huisarts over het verdere beleid. Het vervolgtraject is verder in handen van uw huisarts en praktijkondersteuner.
  2. Inzage in wensen en behoeften van de patiënt
    Een groot deel van de COPD-patiënten krijgt een (online) vragenlijst toegestuurd, die inzicht geeft in de wensen en behoeften van de patiënt. De praktijkondersteuner gaat hierover met de patiënt in gesprek. Samen met de patiënt zal de praktijkondersteuner kijken waar knelpunten zitten en haalbare doelen afstemmen voor een zo optimaal mogelijk functioneren, ondanks COPD. De uitkomst hiervan wordt meegenomen in een overleg tussen de longarts en de huisarts.
  3. Gebruik van het Persoonlijk Gezondheid Dossier (PGD)
    U krijgt toegang tot uw eigen PGD, meer informatie hierover vindt u op www.pgdnijkerk.nl.  De relevante gegevens van de betrokken zorgverleners worden in het PGD gedeeld. Hierdoor zijn u en uw zorgverlener goed geïnformeerd.

Als u al bekend bent met astma of COPD, wat verandert er dan voor u?

De zorg van uw huisarts en de begeleiding van de praktijkondersteuner gaat gewoon door zoals u gewend bent. Uw huisarts met praktijkondersteuner blijft uw eerste aanspreekpunt. Deze nieuwe vorm van zorg valt onder huisartsenzorg en gaat niet ten koste van uw eigen risico. Wel kan het zijn dat de bekostiging anders op het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar wordt aangeduid.

Komend jaar krijgen alle mensen met COPD een uitnodiging voor een éénmalig bezoek aan de longpoli op gezondheidscentrum Corlaer. Deze uitnodiging krijgt u via uw praktijkondersteuner.

Een spirometrie is een blaastest waarbij de longinhoud wordt gemeten en de kracht waarmee u de lucht kunt uitblazen. U moet een aantal keer flink blazen waarbij gekeken wordt of de longinhoud verandert als u bepaalde medicijnen via een voorzetkamer inademt. Aan de hand van de uitslag wordt bekeken of er aanwijzingen zijn voor bijvoorbeeld astma of longemfyseem (COPD). Na overleg met uw huisarts bespreekt de praktijkondersteuner met u de uitslag.

Astma en longemfyseem (COPD) zijn chronische longziekten. Bij beide aandoeningen is regelmatige controle is van belang voor het behoud van een goede conditie van de luchtwegen. Voor mensen met astma en/of COPD is een speciaal spreekuur. De praktijkondersteuner astma/COPD is hiervoor speciaal opgeleid. Zij verricht bij u een longfunctietest geeft leefstijladviezen en schrijft in overleg met uw huisarts medicijnen voor.

CHIRURGISCHE INGREPEN

Voor het verwijderen van kleine en onschuldige huidafwijkingen kunt u in onze praktijk terecht. U maakt eerst een afspraak bij uw huisarts voor het beoordelen van de afwijking. Als besloten wordt om het te verwijderen krijgt u een vervolgafspraak. Soms kan het zijn dat een andere huisarts de huidafwijking verwijdert vanwege specifieke bekwaamheid. Bij enige twijfel sturen we de verwijderde huidafwijking op voor nader onderzoek. U belt zelf over de uitslag. De kosten van dit aanvullende onderzoek kan afgaan van uw eigen risico.

U kunt als man bij ons terecht om u te laten steriliseren. Eerst krijgt u een intakegesprek bij de huisarts die hierin gespecialiseerd is. De tweede afspraak duurt 45 minuten en daarin zal de ingreep plaatsvinden. Alle informatie over de sterilisatie vindt u in onze folder. Aan deze ingreep zijn kosten verbonden die van uw eigen risico afgaan.

Als u samen met uw huisarts hebt besproken dat u een spiraal wilt laten plaatsen, krijgt u een afspraak hiervoor. Het plaatsen van een spiraal gebeurt meestal tijdens of vlak na de menstruatie. De baarmoedermond staat in die periode een beetje open. Voor de plaatsing van het spiraal brengt de arts een speculum (eendenbek) in de vagina. Daarna wordt de baarmoedermond goed schoongemaakt met jodium. Via een dun buisje wordt het spiraal ingebracht. Dit kan een onaangenaam en krampend gevoel geven. U mag een uur voor plaatsing een pijnstiller, bijvoorbeeld ibuprofen 400 mg innemen of 1000mg paracetamol. Zo’n zes weken na de plaatsing komt u voor controle terug op het spreekuur.

AANVULLENDE ONDERZOEKEN

Voor bloedafname kunt u terecht op de begane grond van het gezondheidscentrum bij het Meander Diagnostisch Centrum. U kunt op afspraak langskomen. Een afspraak maakt u online via deze link. In verband met het coronavirus willen we drukte op de priklocaties voorkomen en de 1,5 meter afstand kunnen bewaren. Zo borgen we ieders veiligheid.

Neem uw legitimatiebewijs mee. Aan dit aanvullende onderzoek zijn kosten verbonden die van uw eigen risico kunnen afgaan. Openingstijden: 7.30-12.30 uur en 13.00-16.00 uur.

Voor het maken van een röntgenfoto of echo kunt u ook terecht op de begane grond van het gezondheidscentrum bij het Meander Diagnostisch Centrum. Voor het maken van een röntgenfoto hoeft geen afspraak te maken, wel voor het maken van een echo. U belt dan met telefoonnummer 033-8506070. Openingstijden röntgenfoto’s: dagelijks van 08.30-16.30 uur echo:maandag van 08.30-16.30 uur en donderdag van 08.15-14.15 uur. We wijzen u erop dat aanvullend onderzoek, zoals röntgenfoto’s en echo’s, van uw eigen risico kunnen afgaan.

SPREEKUUR POH

De POH-S is opgeleid om patiënten met diverse (vooral chronische) aandoeningen te begeleiden en te behandelen. Er zijn speciale spreekuren voor suikerziekte, hart- en vaatziekten en longziekten zoals astma en COPD. Ook voor adviezen rond stoppen met roken kunt u bij hen terecht.

De praktijkondersteuner GGZ is gespecialiseerd in de begeleiding van mensen met psychische klachten zoals bijvoorbeeld somberheid of stress. Samen met u zal de praktijkondersteuner proberen de problemen te verhelderen en u handreikingen te geven. Soms is een aantal gesprekken al voldoende om u te helpen. Wanneer blijkt dat u meer langdurige en gespecialiseerde hulp nodig heeft, kan de POH-GGZ, in overleg met u en de huisarts, u gericht verder verwijzen. Zij is goed op de hoogte van welke mogelijkheden er zijn en werkt nauw samen met uw huisarts.

SPREEKUUR ASSISTENTEN

De assistente stipt de wratten aan. Het verwijderen van wratten met stikstof gebeurt door middel van bevriezing en is vaak wat pijnlijk. Voor een goed resultaat moeten de wratten vaak meerdere keren worden aangestipt.

Voor het uitspuiten van oren graag 3 dagen voor de afspraak starten met druppelen. U kunt daarvoor de huishoudelijke oliën gebruiken zoals olijfolie, slaolie enz.

U kunt bij onze balie gratis een urinepotje afhalen als u uw urine na wilt laten kijken.Wij ontvangen de urines het liefst in deze potjes. De uitslag is vaak onbetrouwbaar in eigen gewassen potjes. Graag urines tussen 8.00-10.00 uur inleveren en na opvangen in de koelkast bewaren tot het moment dat u het potje wegbrengt naar de praktijk. Vermeld bij het afgeven van de urine wat uw klachten precies zijn.

Uw huisarts of praktijkondersteuner laat een 24-uurs bloeddrukmeting doen bij onduidelijkheid over uw mogelijk chronisch te hoge bloeddruk. De bloeddrukmeter wordt door de assistente om uw bovenarm aangebracht en u krijgt van haar uitleg en instructie. Deze speciale bloeddrukmeter meet met regelmaat (elke twintig minuten overdag en ’s nachts om de twee uur) uw bloeddruk. Voor het bespreken van de uitslag maakt u een afspraak bij uw huisarts of praktijkondersteuner.

Het is mogelijk om een afspraak te maken bij onze SOH (Spreekuur Ondersteuner Huisarts). Monique Buskop is SOH en kan zelfstandig klein letsel en veel voorkomende klachten afhandelen of doorverwijzen indien nodig. Denk bijvoorbeeld aan keelpijn, algemene huidklachten (hiermee wordt bedoeld; eczeem, infectie, gordel- en wondroos), teenletsel en verstuiking van de enkel.

OVERIGE INFORMATIE

Privacyregelement van onze praktijk:

privacyverklaring_avg.docx

  • Onze praktijk doet mee aan het verzamelen van gegevens voor wetenschappelijk onderzoek. Onze praktijk kent een strikt privacybeleid omtrent het aanleveren van persoonsgegevens. De onderzoekinstellingen ontvangen geen informatie waarmee patiënten direct geïdentificeerd kunnen worden. Patiënten kunnen meer informatie opvragen over de onderzoeken en ook een eventueel bezwaar laten registreren via het contactformulier op deze website.
  • Elektronisch patiëntendossier delen moet dit? Uw medische dossier kan niet automatisch ingezien worden door andere zorgverleners zoals bijvoorbeeld de huisartsenpost of het ziekenhuis. U moet hiervoor eerst toestemming geven. Na deze toestemming kunnen zorgverleners onder andere uw medicatielijst inzien en het overzicht van de ziektes die u heeft. Dit verloopt via een beveiligd netwerk. U kunt uw medische dossier laten openstellen via het Toestemmingsformulier “Ik geef toestemming”. Leest u vooraf nauwkeurig de brochure door: “Uw medische gegevens elektronisch delen? Alleen met uw toestemming!”

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190. Een folder van de SKGE kunt u krijgen aan de balie bij de huisartsenpraktijk.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. 

Klik hieronder om naar het formulier te gaan om uw klacht bij de huisarts in te dienen :

Klachtenformulier

Heeft u bruikbare tips over hoe wij onze patiënten beter van dienst zouden kunnen zijn, laat het ons dan weten via onderstaand suggestieformulier! Hartelijk dank hiervoor, wij zullen uw suggesties in overweging nemen.

UW GEGEVENS (OPTIONEEL)

Aanhef
dhrmevr

Naam

Adres

Telefoonnummer overdag

Telefoonnummer 's avonds

E-mailadres

SUGGESTIE

Ik ben me ervan bewust dat door het versturen van dit formulier de hierop ingevulde gegevens worden opgeslagen en uitsluitend worden gebruikt in het proces waarvoor dit formulier is ingevuld.

Moet ik de huisartsenkosten zelf betalen?

De vergoeding van uw ziektekosten verschilt per verzekering.

Uw bezoek aan de huisarts wordt door uw verzekeraar altijd volledig vergoed. Het aanvullend onderzoek zoals bloedonderzoek, een röntgenfoto of het afnemen van kweekmateriaal behoort tot uw eigen risico en wordt pas na gebruik van het eigen risico vergoed. Dit geldt ook voor doorverwijzingen naar de specialist of voor andere zorgverleners (zoals de fysiotherapie, ergotherapie, diëtiste, podotherapeut etc). Daarnaast worden bepaalde medicijnen niet vergoed en zijn de kosten van verbandmateriaal vaak voor eigen rekening. Niet alle zorgverzekeraars vergoeden de zorg in bepaalde ziekenhuizen. raadpleeg dus altijd uw polis om uw vergoedingen na te gaan. Meer uitleg vindt u op www.watzegtmijnpolis.nl.

Een patiënt mag een gesprek met een arts voor privégebruik opnemen. Het is niet verplicht de arts vooraf in te lichten over de geluidsopname. Toch raden wij u aan dit wel te doen. Het is beter voor de verstandhouding als uw arts weet dat u het gesprek opneemt en ook waarom u deze behoefte heeft. Zo kan hij u beter helpen. Openbaarmaking van deze opname mag alleen als de arts hier mee heeft ingestemd. Het maken van beeldopnamen moet u overigens wel van tevoren melden. En als een arts zelf beeld- of geluidsopnames wil maken, dan moet hij daarvoor in beide gevallen toestemming vragen aan de patiënt. 

Huisartsen van De Nije Veste hebben een samenwerkingsverband met alle andere huisartsen in Nijkerk. Gezamenlijk hebben ze de zorg om de patiënt heen afgestemd door middel van zorgaanbod plannen. Dit geldt voor de patiënten die zorg nodig hebben bij diabetes, geestelijke gezondheidszorg en de longzorg (COPD en astma)

Voor meer informatie over de bovengenoemde huisartsenpraktijken kijkt u op de website:

CONSULT

TELEFONISCH CONSULT

TELEFONISCH CONSULT

Voor korte vragen aan uw huisarts is er het terugbelspreekuur. Wilt u uw huisarts telefonisch spreken, geef dit dan door aan de assistenten.

E-MAIL CONSULT

We streven er naar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-mailconsult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het email consult niet geschikt.

Om gebruik te maken van onze online diensten kunt u gebruik maken van onze app ‘HuisartseNij’. Deze kunt u vinden in de Google play store en de Apple app store . Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. 

Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account in het patiëntenportaal activeren moet u zich eerst eenmalig identificeren bij de balie van de huisartsenpraktijk. Daarna kunt u gebruik maken van onze online dienstverlening.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

IN- EN UITSCHRIJVEN

Momenteel hebben wij een patiëntenstop. U kunt zich helaas niet in onze praktijk inschrijven. Huisartsenpraktijk Blom en huisartsenpraktijk Nijkerkerveen zijn wel open voor nieuwe patiënten.

Om u uit te schrijven, neemt u de volgende stappen:  

  • Neem contact op met onze assistente om door te geven wie uw nieuwe huisarts wordt.
  • Wij zijn verplicht om uw dossier over te dragen aan uw nieuwe huisarts. U kunt deze niet zelf meenemen.
  • Een kopie van uw dossier blijft bewaard in ons informatie systeem.
  • Graag zelf aan uw verzekering doorgeven dat u bent veranderd van huisarts.

Wij blijven graag op de hoogte van wijzigingen in uw contact-, persoons- of verzekeringsgegevens. Vul hiervoor het wijzigingsformulier in.

NIEUWS

Gezocht leden voor de nieuwe cliëntenraad

De cliëntenraad bekijkt de zorg door de ogen van de patiënten. Van u dus. Wanneer het huisartsenteam plannen maakt t.a.v. patiëntenbeleid, gaat de cliëntenraad na wat dat voor de patiënten betekent. 

Als er een voorstel wordt ingediend dan zal de cliëntenraad het beoordelen door de ogen van de patiënten. Zij zullen in gesprek gaan met de huisartsen en zo mogelijk alternatieven aangeven om tot het beste voorstel te komen.

Mocht u een signaal of vraag hebben kunt u deze voorleggen aan de cliëntenraad via het volgende e-mailadres: clientenraad.huisartsen@denijeveste.nl. Uw signaal/vraag wordt vertrouwelijk behandeld.

De cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden, heeft u interesse dan kunt u mailen naar a.vandenborn@denijeveste.nl. In deze link vindt u de profielschets voor leden van de cliëntenraad. U wordt van harte uitgenodigd om te reageren.

Informatieve kringbijeenkomst: OPEN helpt huisartsen om aan de ...

Vanaf 24 augustus 2020 is het mogelijk om online inzage in uw medisch dossier te krijgen.

Welke informatie krijgt u te zien?

  • De uitslagen van onderzoek, bijvoorbeeld van bloedonderzoek
  • Het advies van de huisarts
  • Een lijst met al uw medicijnen
  • Medicijnen waar u allergisch voor bent

Meer informatie over OPEN op deze website.

Wilt u hiervan gebruik maken dan moet u in het bezit zijn van een inlog in het patiëntenportaal en ouder zijn dan 16 jaar. Wanneer u die nog niet heeft kunt u online een account aanmaken via deze link.

 

Onze praktijk is NHG geaccrediteerd. De NHG stelt eisen waaraan een praktijk moet voldoen om een kwaliteitskeurmerk te ontvangen.

De praktijk moet kunnen aantonen dat het aan deze eisen voldoet. Een accrediteur komt naar onze praktijk toe om te beoordelen of wij dit keurmerk verdienen.

Wij voldoen aan alle criteria. De beste zorg voor onze patiënten. Daar investeren wij in. 

Deze nieuwsbrief is per post verzonden naar patiënten > 75 jaar.

Nije Veste Huisarts 20200444 nieuwsbrief Dig

Online nieuwsbrieven verstuurd naar patiënten waar de e-mailadressen van bekend zijn:

Nieuwsbrief Corona -4-

Tips voor mentale gezondheid

Nieuwsbrief Corona -3-

Nieuwsbrief Corona -2-

Nieuwsbrief Corona -1-